Manderscheid 2007: Dag 6

Op onze laatste volledige dag wensten we een bezoek te brengen aan de 3 vulkaanmeren (maare) nabij Daun. Na een bezoek aan het centrum van Manderscheid (shoppen) reden de anderen rechtstreeks naar het eerste meer met de auto. Zelf vertrok ik na het ontbijt via een omweg met de motor. Via de L46 tot voorbij Eisenschmidt, verder over de L34 tot in Malbergweich. De K81 bracht me naar Neidenbach waar ik de K82 koos richting Sankt Thomas. Eens aan de L24 werd die langsheen de spoorweg en de rivier Kyll gevolgd tot in Densborn. Daar de K28 op tot aan de L16 tot nabij Meisburg waar ik de B257 opdraaide. Hier nam ik even contact op met het gezelschap, en vernam dat ze intussen in Schalkenmehren zaten. Verder rijdend langsheen de K5 en even de K6 kwam ik in Schutz, daar even de L27 op en vervolgens de L46 op tot aan de L65. Zo kwam ik aan de L64, die me richting Daun bracht. Via de K16 kwam ik tenslotte aan de eerste tussenstop. Het restaurant-café was snel gevonden dankzij de kok die er buiten staat. Na het nuttigen van een koffie wandelden we omheen het 1ste meer (Schalkenmehrener Maar). Terug in het centrum gingen we iets eten in het restaurant en reden vervolgens verder over de K16 tot aan de B421 die we volgden tot aan de K15. Zo kwamen we aan de L64 en de parking bij het 2de meer (Weinfelder Maar). Vanaf de weg heb je eveneens zicht op het 1ste meer. De wandeling volgend rond het meer kom je bij de Dronketurn. Deze 11m hoge toren op de Mäuserberg werd opgericht ter ere van de eerste voorzitter van de Eifelverein, Dr. Adolf Dronke. Vanaf de toren heb je een mooi uitzicht op de omgeving. Terug op de parking dronken we eerst iets, voor we doorreden naar het 3de meer (Gemündener Maar). Daarvoor hoefden we enkel de L64 te volgen tot aan de L46. Daar konden we direct de parking oprijden. Naast een cafetaria vind je er ook een zwembad en heb je de mogelijkheid om een boot of waterfiets te huren. Na de wandeling omheen het meer bleek de cafetaria reeds gesloten, zodat we besloten terug naar het hotel te rijden. Via de L64 reden we tot aan de reeds bekende L16, die ons naar Manderscheid bracht.